Top Guidelines Of انفولانزا ریه نی نی سایت

Wiki Article

ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی و عروقی، بیماری مزمن تنفسی

توجه: عوارض جانبی داروهای ضدویروس ممکن است شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برای کاهش عوارض دارو بهتر است دارو را با معده‌ی پر مصرف کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا عارضه  دارد یا خیر، گفت: واکسن آنفلوآنزا معمولا عوارضی در پی ندارد. اگرچه واکنش خفیف گذرا در محل تزریق در یک درصد افراد گزارش شده است.

راه‌­های زیادی برای درمان خانگی بیماری آنفولانزا وجود دارد اما بهتر است در صورت مشاهده­‌ی هر یک از علائم مربوط به این بیماری به پزشک مراجعه شود.

این متخصص کودکان درباره وضعیت تزریق واکسن آنفلوآنزا در مادران باردار نیز گفت: از نظر سازمان  بهداشت جهانی مادران باردار هم در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

اگر مشکوک هستید که به آنفلوآنزا مبتلا شده باشید، می‌توانید از طریق درمانکده از بهترین پزشکان عمومی یا متخصصان داخلی وقت بگیرید.

تشخیص آنفولانزا و سرماخوردگی از روی علائم دشوار است. به‌طورکلی شدت علائم آنفولانزا نسبت به سرماخوردگی بیشتر است و می‎تواند عوارض جدی‎تری مانند بستری شدن در بیمارستان را به همراه داشته باشد.

سوپ مرغ، سوپ پا، پرتقال، گریپ‌فروت، نارنگی، چای لیمو، زنجبیل، اکیناسه، گل رز، مریم‌گلی، چای آویشن، چای اکالیپتوس، عسل، پیاز و سیر اصلی‌ترین غذاهای مفید برای آنفولانزا هستند.

ویروس این بیماری قادر است ۲ تا هشت ساعت روی سطوح و اشیاء باقی بماند. بنابراین، اگر فرد مبتلا سطوحی مثل دستگیره در یا کیبورد لپ‌تاپ را لمس کند و پس از آن شما آن‌ها را لمس کنید، احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوید.

اتاق‌هایی که در آن حضور دارید دارای تهویه باشد. می‌توانید از دستگاه تهویه هوا استفاده کرده یا کمی پنجره را باز بگذارید.

هر نوع تغییرات صورت گرفته در رژیم غذایی‌تان باید با اطلاع و مشورت پزشک صورت گیرد در غیر این صورت فرد به بیماری کتوزیس یا آنفولانزای کتویی مبتلا می‌­گردد.

هنگام عطسه یا سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانید. برای جلوگیری از آلوده شدن دست‌ها، در دستمال کاغذی یا بخش داخلی آرنج خود سرفه آنفولانزا بدون سرفه یا عطسه کنید.

خوشحالم که با نوشتن مطالب به‌روز و قابل فهم، ضمن آموختن چیزهای جدید به افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری‌ها و سبک زندگی سالم کمک می‌کنم.

ترجیحاً برای تأثیر بیشتر آن، سیر را به صورت خام مصرف کنید؛ ولی اگر نتوانستید از سیر تازه برای پخت‌وپز استفاده کنید.

Report this wiki page